دیسپنسر یا آبسردکن

تاریخ ارسال : 1402/01/18

از آنجایی که برای بسیاری از ما این سوال پیش آمده بود، تفاوت بین دیسپنسر (دستگاهی که آب را در دمای اتاق پخش می‌کند) و آبسردکن که هم آب گرم، هم آب سرد و هم آب را در دمای اتاق داخل لیوان ما می‌ریزد چیست، این وبلاگ مقاله وجود دارد. ما به بررسی دیسپنسر یا آبسردکن اختصاص دادیم.

از آنجایی که برای بسیاری از ما این سوال پیش آمده بود، تفاوت بین دیسپنسر (دستگاهی که آب را در دمای اتاق پخش می‌کند) و آبسردکن که هم آب گرم، هم آب سرد و هم آب را در دمای اتاق داخل لیوان ما می‌ریزد چیست، این وبلاگ مقاله وجود دارد. ما به بررسی دیسپنسر یا آبسردکن اختصاص دادیم.

دیسپنسر یا آبسردکن

عملکرد دیسپنسر

دیسپنسر به وسیله ای کمکی برای توزیع آب خانگی گفته می‌شود که آب را در دمای اتاق می‌سازد. همچنین در بسیاری از انواع آن، آبی را که پخش می‌کند تصفیه می‌کند، سلامت ما را بهبود می‌بخشد و برای نوشیدن کافی است.

بسیاری از مردم در سرتاسر جهان به دستگاه های توزیع کننده آب به عنوان جایگزینی برای آب لوله کشی و بطری روی آورده اند.

از آنجایی که آب برای سلامتی و تندرستی ما حیاتی است، دستگاه‌های پخش‌کننده کار بسیار خوبی را انجام می‌دهند و منبعی از آب تمیز و فیلتر شده را برای ما فراهم می‌کنند که در صورت داشتن آن، نگران نباشیم.

به غیر از افزودن این وسایل مفید به خانه ما، اهداف دیگری نیز دارد که شامل تامین آب از خط شهری و انجام وظایفی مانند فیلتر کردن، گرمایش و سرمایش آب است. انواع مختلفی از آبسردکن‌ها برای تامین آب به روش های مختلف استفاده می‌شود.

این دستگاه‌ها می‌توانند در بسیاری از موقعیت‌ها، از جمله در محل کار، مدرسه، و رویدادها، جدا از داخل خانه شما مفید باشند. آنها دوستدار محیط زیست هستند و می‌توانند بزرگترین تغییر را در زندگی هر کس ایجاد کنند، به خصوص در کشورهایی که دسترسی به آب آشامیدنی تمیز یک افسانه است. دستگاه های توزیع کننده آب می‌توانند با دانستن اینکه آب خود را از یک منبع قابل اطمینان تهیه می‌کنید، به شما آرامش می‌دهند.

انواع مختلف دیسپنسر

دستگاه های توزیع کننده آب بسیار ساده هستند زیرا آب را از منبعی که از طریق لوله یا شیر آب است، با استفاده از دکمه یا دکمه ای که آب را پخش می‌کند، مستقیماً به لیوان یا فنجان شما می‌رسانند.

دیسپنسر بطری دار

همچنین به عنوان یکی از رایج ترین انواع این آبسردکن شناخته می‌شود و دارای یک بطری آب 5 گالنی است که به صورت وارونه در بالای دستگاه قرار می‌گیرد. این سیستم به نیروی جاذبه همراه با فشار خلاء اجازه می‌دهد تا با فشار یک دکمه لیوان شما را پر کند و اجازه می‌دهد هوا وارد بطری شود تا آنچه را که می‌تواند از شیر یا لوله سرریز کند.

دیسپنسر قابل نصب

این نوع آبنما به آبنمای قدیمی‌نیز معروف است و در مکآن‌های عمومی‌مانند پارک ها، ساختمآن‌های اداری، پیاده روها و ... یافت می‌شود. اگر برای نصب آبسردکن در محل مشکل دارید ما بهترین شرکت تعمیرات و نصب آبسردکن را به شما معرفی می‌کنیم.

 

دیسپنسر متصل به لوله کشی

اینها کاملاً شبیه تلگرافهای نصب شده در آب هستند و همراه با شیر آب لوله کشی آب موجود شما استفاده می‌شوند. اینها را می‌توان در ادارات و منازل مسکونی پیدا کرد.

آبسردکن ها چگونه کار می کنند؟

در پست های پیشین راجع به انواع آبسردکن‌ها به اختصار توضیح دادیم. در اینجا فقط توضیح مختصر از عملکرد آبسردکن خواهیم گفت. اگر به دنبال یک ابزار مفید برای افزودن به زندگی روزمره خود هستید، یک آبسردکن می‌تواند به خوبی افزوده‌شده به روال شما باشد. این می‌تواند به شما امکان دسترسی به بیش از مقدار کافی آب، چه سرد و چه گرم را بدهد و به عنوان یکی از ایمن ترین راه ها برای مصرف آب عمل می‌کند.

آبسردکن‌ها می‌توانند برای خانه، مدرسه یا محل کار شما عالی باشند، به خصوص به این دلیل که می‌توانند آب را برای هر تعداد از مردم که نیاز دارند تامین کنند. آب سردکن بطری یکی از بهترین دستگاه های آب سردکن برای سرویس دهی به گروه های بزرگ است. این دستگاه به این صورت عمل می‌کند که آب را از بطری قرار داده شده در بالای آبسردکن بیرون می‌کشد.

عملکرد آبسردکن ها

انواع رایج و قدیمی‌آبسردکن دارای بطری معکوس بوده و در دهانه بالایی آبسردکن قرار می‌گیرد. آبسردکن دارای یک درزگیر است که سوراخ شده تا آب در داخل آبسردکن جریان یابد.

شماتیک دیسپنسر یا آبسردکن

همچنین دارای دریچه هایی است که از جریان سریع آب بطری به داخل کولر جلوگیری می‌کند. این تضمین می‌کند که هنگام باز کردن دستگاه فقط مقدار مورد نیاز آب از آبسردکن خارج شود.

آب وارد یک مخزن شده و سپس در یک منبع خنک کننده خنک می‌شود. مبردها به عنوان یک محیط خنک کننده عمل می‌کنند که آب را به گردش در می‌آورد تا مصرف کافی، ایمن و آسان را برای کاربر تضمین کند.

لوله های داخلی که در نزدیکی مخزن آب در آبسردکن قرار دارند حاوی مبرد هستند. هنگامی که مبرد از طریق لوله ها وارد مخزن می‌شود، به دلیل فشار داخل لوله ها که توسط کمپرسور در آبسردکن ایجاد می‌شود، از مایع به گاز تبدیل می‌شود.

با سرد شدن گاز، آب نیز خنک می‌شود. هنگامی که مبرد به گاز تبدیل می‌شود، در داخل لوله ها گردش می‌کند و می‌تواند گرما را از آب داخل مخزن آبسردکن جذب کند. با تخلیه آب، دستگاه دوباره مخزن را پر می‌کند که کل فرآیند دوباره شروع می‌شود.

سرویس آبسردکن

همه چی درباره ی سرویس آبسردکن

تعمیرکار آبسردکن آبسردکن

نویسنده

9

مقاله

1402/01/07

تاریخ ایجاد