دیسپنسر یا آبسردکن

تاریخ ارسال : 1402/01/18

از آنجایی که برای بسیاری از ما این سوال پیش آمده بود، تفاوت بین دیسپنسر (دستگاهی که آب را در دمای اتاق پخش می‌کند) و آبسردکن که هم آب گرم، هم آب سرد و هم آب را در دمای اتاق داخل لیوان ما می‌ریزد چیست، این وبلاگ مقاله وجود دارد. ما به بررسی دیسپنسر یا آبسردکن اختصاص دادیم.

از آنجایی که برای بسیاری از ما این سوال پیش آمده بود، تفاوت بین دیسپنسر (دستگاهی که آب را در دمای اتاق پخش می‌کند) و آبسردکن که هم آب گرم، هم آب سرد و هم آب را در دمای اتاق داخل لیوان ما می‌ریزد چیست، این وبلاگ مقاله وجود دارد. ما به بررسی دیسپنسر یا آبسردکن اختصاص دادیم.

دیسپنسر یا آبسردکن

عملکرد دیسپنسر

دیسپنسر به وسیله ای کمکی برای توزیع آب خانگی گفته می‌شود که آب را در دمای اتاق می‌سازد. همچنین در بسیاری از انواع آن، آبی را که پخش می‌کند تصفیه می‌کند، سلامت ما را بهبود می‌بخشد و برای نوشیدن کافی است.

بسیاری از مردم در سرتاسر جهان به دستگاه های توزیع کننده آب به عنوان جایگزینی برای آب لوله کشی و بطری روی آورده اند.

از آنجایی که آب برای سلامتی و تندرستی ما حیاتی است، دستگاه‌های پخش‌کننده کار بسیار خوبی را انجام می‌دهند و منبعی از آب تمیز و فیلتر شده را برای ما فراهم می‌کنند که در صورت داشتن آن، نگران نباشیم.

به غیر از افزودن این وسایل مفید به خانه ما، اهداف دیگری نیز دارد که شامل تامین آب از خط شهری و انجام وظایفی مانند فیلتر کردن، گرمایش و سرمایش آب است. انواع مختلفی از آبسردکن‌ها برای تامین آب به روش های مختلف استفاده می‌شود.

این دستگاه‌ها می‌توانند در بسیاری از موقعیت‌ها، از جمله در محل کار، مدرسه، و رویدادها، جدا از داخل خانه شما مفید باشند. آنها دوستدار محیط زیست هستند و می‌توانند بزرگترین تغییر را در زندگی هر کس ایجاد کنند، به خصوص در کشورهایی که دسترسی به آب آشامیدنی تمیز یک افسانه است. دستگاه های توزیع کننده آب می‌توانند با دانستن اینکه آب خود را از یک منبع قابل اطمینان تهیه می‌کنید، به شما آرامش می‌دهند.

انواع مختلف دیسپنسر

دستگاه های توزیع کننده آب بسیار ساده هستند زیرا آب را از منبعی که از طریق لوله یا شیر آب است، با استفاده از دکمه یا دکمه ای که آب را پخش می‌کند، مستقیماً به لیوان یا فنجان شما می‌رسانند.

دیسپنسر بطری دار

همچنین به عنوان یکی از رایج ترین انواع این آبسردکن شناخته می‌شود و دارای یک بطری آب 5 گالنی است که به صورت وارونه در بالای دستگاه قرار می‌گیرد. این سیستم به نیروی جاذبه همراه با فشار خلاء اجازه می‌دهد تا با فشار یک دکمه لیوان شما را پر کند و اجازه می‌دهد هوا وارد بطری شود تا آنچه را که می‌تواند از شیر یا لوله سرریز کند.

دیسپنسر قابل نصب

این نوع آبنما به آبنمای قدیمی‌نیز معروف است و در مکآن‌های عمومی‌مانند پارک ها، ساختمآن‌های اداری، پیاده روها و ... یافت می‌شود. اگر برای نصب آبسردکن در محل مشکل دارید ما بهترین شرکت تعمیرات و نصب آبسردکن را به شما معرفی می‌کنیم.

 

دیسپنسر متصل به لوله کشی

اینها کاملاً شبیه تلگرافهای نصب شده در آب هستند و همراه با شیر آب لوله کشی آب موجود شما استفاده می‌شوند. اینها را می‌توان در ادارات و منازل مسکونی پیدا کرد.

آبسردکن ها چگونه کار می کنند؟

در پست های پیشین راجع به انواع آبسردکن‌ها به اختصار توضیح دادیم. در اینجا فقط توضیح مختصر از عملکرد آبسردکن خواهیم گفت. اگر به دنبال یک ابزار مفید برای افزودن به زندگی روزمره خود هستید، یک آبسردکن می‌تواند به خوبی افزوده‌شده به روال شما باشد. این می‌تواند به شما امکان دسترسی به بیش از مقدار کافی آب، چه سرد و چه گرم را بدهد و به عنوان یکی از ایمن ترین راه ها برای مصرف آب عمل می‌کند.

آبسردکن‌ها می‌توانند برای خانه، مدرسه یا محل کار شما عالی باشند، به خصوص به این دلیل که می‌توانند آب را برای هر تعداد از مردم که نیاز دارند تامین کنند. آب سردکن بطری یکی از بهترین دستگاه های آب سردکن برای سرویس دهی به گروه های بزرگ است. این دستگاه به این صورت عمل می‌کند که آب را از بطری قرار داده شده در بالای آبسردکن بیرون می‌کشد.

عملکرد آبسردکن ها

انواع رایج و قدیمی‌آبسردکن دارای بطری معکوس بوده و در دهانه بالایی آبسردکن قرار می‌گیرد. آبسردکن دارای یک درزگیر است که سوراخ شده تا آب در داخل آبسردکن جریان یابد.

شماتیک دیسپنسر یا آبسردکن

همچنین دارای دریچه هایی است که از جریان سریع آب بطری به داخل کولر جلوگیری می‌کند. این تضمین می‌کند که هنگام باز کردن دستگاه فقط مقدار مورد نیاز آب از آبسردکن خارج شود.

آب وارد یک مخزن شده و سپس در یک منبع خنک کننده خنک می‌شود. مبردها به عنوان یک محیط خنک کننده عمل می‌کنند که آب را به گردش در می‌آورد تا مصرف کافی، ایمن و آسان را برای کاربر تضمین کند.

لوله های داخلی که در نزدیکی مخزن آب در آبسردکن قرار دارند حاوی مبرد هستند. هنگامی که مبرد از طریق لوله ها وارد مخزن می‌شود، به دلیل فشار داخل لوله ها که توسط کمپرسور در آبسردکن ایجاد می‌شود، از مایع به گاز تبدیل می‌شود.

با سرد شدن گاز، آب نیز خنک می‌شود. هنگامی که مبرد به گاز تبدیل می‌شود، در داخل لوله ها گردش می‌کند و می‌تواند گرما را از آب داخل مخزن آبسردکن جذب کند. با تخلیه آب، دستگاه دوباره مخزن را پر می‌کند که کل فرآیند دوباره شروع می‌شود.

انواع آبسردکن

تاریخ ارسال : 1402/01/14

بیشتر آبسردکن‌ها از مفهوم ساده‌ای استفاده می‌کنند: آن‌ها آب را از یک منبع تغذیه می‌کنند و آن را از طریق یک شیر آب یا لوله انتقال آب به کاربران می‌رسانند، معمولاً با استفاده از یک دکمه یا دستگیره.

بیشتر آبسردکن‌ها از مفهوم ساده‌ای استفاده می‌کنند: آن‌ها آب را از یک منبع تغذیه می‌کنند و آن را از طریق یک شیر آب یا لوله انتقال آب به کاربران می‌رسانند، معمولاً با استفاده از یک دکمه یا دستگیره. به همان اندازه که این مفهوم ساده است، نحوه عملکرد آبسردکن به نوع آبسردکن بستگی دارد. آبسردکن‌ها انواع مختلفی دارند:

انواع آبسردکن

آبسردکن بطری‌دار

آبسردکن‌های بطری‌دار معمولاً به عنوان آبسردکن‌های آب اداری شناخته می‌شوند. آبسردکن‌ها با قرار دادن یک بطری آب 5 گالن به صورت وارونه در بالای دستگاه کار می‌کنند. این به گرانش و فشار خلاء اجازه می‌دهد تا کار پر کردن لیوان را هنگامی که کسی لوله آب را فشار می‌دهد، انجام دهد. وقتی این اتفاق می‌افتد، هوا وارد بطری می‌شود تا آب بتواند لیوان یا فنجان شما را پر کند.

آبسردکن‌های بطری‌دار شبیه آبسردکن‌های قدیمی خیابانی هستند زیرا اغلب با گزینه‌هایی برای سرمایش و گرمایش قبل از توزیع آب در دسترس هستند.

معمولاً یک بطری آب پنج گالن به صورت وارونه در مخزن آبسردکن قرار می‌گیرد. این یک گزینه ایده آل برای کسانی است که مایل به نوشیدن آب لوله کشی نیستند و همچنین برای کسانی که گزینه اتصال به خط اصلی آب را ندارند.

معمولاً آب موجود در بطری آب با کیفیت بالا و صافی‌دار است.

در یک آبسردکن بطری‌دار شده، کاربر به سادگی یک دکمه را فشار می‌دهد یا یک دستگیره را می‌چرخاند تا آب را به شیرها بفرستد.

آبسردکن‌های بطری‌دار ممکن است به تعمیر و نگهداری بیشتری نسبت به آبسردکن‌ها فیلتر شده نیاز داشته باشند، زیرا سرویس بطری معمولاً برای اطمینان از در دسترس بودن آب کافی ضروری است. آبسردکن فقط آب را از منبع بطری آب می‌رساند، بنابراین اگر بطری آب در دسترس نباشد، آب در آبسردکن وجود نخواهد داشت. در بیشتر مناطق می‌توانید بطری‌های آبسردکن را از هایپرمارکت‌ها تهیه کنید.

آبسردکن‌های بطری‌دار برای استفاده از آب از پیش فیلتر شده ساخته می‌شوند، بنابراین معمولاً فیلتری در داخل ندارند یا نیاز به فیلتر دارند. بنابراین از این لحاظ این نوع آبسردکن‌ها نیاز کمتری به خدمات آبسردکن دارند.

قطعات آبسردکن بطری‌دار شباهت زیادی به قطعات آبسردکن فیلتر دار دارند. زیرا شباهت های زیادی دارند و به روشی مشابه ساخته می‌شوند. با این حال، آبسردکن‌های بطری‌دار ساده ای وجود دارند که هیچ گزینه سرمایش یا گرمایشی ندارند. به طور معمول، یک آبسردکن بطری‌دار دارای اجزای زیر است:

یک مخزن (یا دو) در داخل: برای ذخیره آبی که باید قبل از توزیع گرم یا سرد شود.

آبگرمکن: برای گرم کردن آب.

یک سیستم خنک کننده: برای خنک کردن آب.

شیر یا لوله: برای پخش آب.

یک دکمه یا دستگیره: برای باز و بست یک یا دو شیر توزیع آب گرم یا سرد.

بخشی که بطری آب را در موقعیت رو به پایین نگه می‌دارد و به آب اجازه می‌دهد تا به داخل مخزن ( مخزن‌ها ) جریان یابد.

در صورتی که آبسردکن امکان خنک سازی و گرم کردن آب را داشته باشد، برق مورد نیاز است.

آبسردکن عمومی

آبسردکن‌های نصب شده در معابر معمولا به آبسردکن‌های استیل معروف هستند. آن‌ها در مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها یا پیاده‌روها، در پارکینگ‌ها یا در ساختمان‌های اداری بزرگ یافت می‌شوند.

این آبسردکن یا بر روی دیوار نصب می‌شود و یا می‌تواند به صورت مستقل روی زمین بایستد و از لوله کشی موجود آب بگیرد.

آب توسط کاربر با چرخاندن یک دستگیره یا فشار دادن یک دکمه انجام می‌شود که جریانی از آب را تا زمانی که دستگیره یا دکمه رها شود پخش می‌کند. آب به صورت یک قوس ارسال می‌شود تا نوشیدن آن آسان شود. از این رو به این آبسردکن‌ها آبخوری نیز می‌گویند.

معمولاً از آبسردکن‌های استیل برای پر کردن فنجان استفاده نمی‌شود، بلکه برای نوشیدن سریع شیر استفاده می‌شود.

آبسردکن‌ها عمومی معمولاً به منبع آب شهری متصل می‌شوند، به این معنی که آب معمولاً خنک، گرم، تصفیه یا فیلتر نمی‌شود. بنابراین در روزهای سرد آب سرد و در روزهای گرم آب گرم است.

با این حال، برخی از آبسردکن‌ها مانند آبسردکن‌های فولادی و بزرگ، ساختمان‌های اداری یا مکان‌هایی که برق در دسترس هستند، دارای سیستم خنک‌کننده‌ای برای خنک کردن آب آشامیدنی قبل از توزیع هستند.

آبسردکن‌های استیل معمولاً قدیمی‌ترین دستگاه‌های آبسردکن هستند، زیرا معمولاً عملکرد خاصی مانند گرمایش، سرمایش یا فیلتر کردن آب ندارند. به همین دلیل آبسردکن‌های استیل نصب شده معمولاً قطعات زیادی ندارند. قطعات آبسردکن‌های قدیمی معمولاً عبارتند از:

مخزن: برای برداشت آب از شاخه اصلی آب.

آب ریز: که جریانی از آب را به صورت قوس به هوا می‌فرستد تا نوشیدن را آسان کند.

یک دکمه یا دستگیره: با فشار دادن، آب آزاد می‌شود.

یک سیستم خنک کننده: اگر آبسردکن برای خنک کردن آب طراحی شده باشد.

آبسردکن صافی‌دار

آبسردکن‌های صافی‌دار مشابه آبسردکن‌ها استیل نصب می‌شوند.

آبسردکن‌های صافی‌دار معمولاً در ادارات و منازل مسکونی که نیاز به دسترسی آسان به آب دارند یافت می‌شوند.

آبسردکن‌ها یصافی‌دار گزینه خوبی هستند زیرا به دلیل اتصال به خط آب، منبع آب نامحدودی در دسترس دارند.

آبسردکن فیلتر شده نیازی به تعویض دوره ای بطری‌ها ندارد.

آبسردکن‌های صافی‌دار معمولاً با ذخیره آب در مخزن و استفاده از برق برای گرم کردن یا پیش گرم کردن آب قبل از توزیع، توانایی خنک کردن و گرم کردن آب را دارند.

آبسردکن‌های صافی‌دار معمولاً آب خروجی از خط آب را تصفیه می‌کنند.

آبسردکن صافی‌دار به خط اصلی آب متصل می‌شود، آب را در مخزن ذخیره می‌کند، در صورت وجود سیستم گرمایشی و سرمایشی آن را گرم و خنک می‌کند و با چرخش یک دستگیره یا فشار یک دکمه توسط کاربران توزیع می‌شود. آب از طریق یک شیر آب سرد و یک شیر آب گرم که در جلوی آبسردکن قرار دارد هدایت می‌شود.

آبسردکن های صافی‌دار کاربردهای مختلفی دارند که بهترین آن‌ها آب را خنک، گرم و فیلتر می‌کنند. قطعات آن‌ها بیشتر از دیگر آبسردکن‌ها است:

یک مخزن (یا دو): برای ذخیره آبی که باید قبل از توزیع سرد یا گرم شود.

آبگرمکن: سیستم مربوط به آب گرم.

آبسردکن: برای خنک کردن آب.

فیلترهای آب: برای فیلتر کردن آب لوله کشی.

یک شیر آب یا لوله: برای کاربران برای دریافت آب.

یک دکمه یا دستگیره برای باز و بسته کردن شیر آب.

آبسردکن‌های صافی‌دار همیشه برای کار کردن به برق نیاز دارند.

در پایان امیدوارم با این مطلب توانسته باشم به بار علمی شما افزوده باشم یا مروری خوبی برایتان ایجاد کرده باشم. توصیه می‌کنم اگر آبسردکن دارید، مطالعه‌ی عیب یابی آبسردکن خالی از لطف نیست.

عیب یابی آبسردکن

تاریخ ارسال : 1402/01/18

بسیاری از مشکلات آبسردکن را ‌می‌توان به سرعت و به راحتی برطرف کرد، در حالی که برخی دیگر ممکن است به کمک یک متخصص خدمات آبسردکن نیاز داشته باشند. نگهداری پیشگیرانه همچنین ‌می‌تواند احتمال تعمیر و نگهداری پرهزینه یا وقت گیر را کاهش دهد. در زیر ‌می‌توانید اطلاعاتی در مورد مشکلات رایج آبسردکن، نحوه رفع آنها و نحوه انجام تعمیرات پیشگیرانه در سیستم آبسردکن بیابید.

 

آبسردکن‌ها برای استفاده در محل کار، به ویژه در اتاق‌های انتظار و ایستگاه‌ها محبوب هستند. در حالی که آنها اغلب به عنوان یک ضرورت پیش پا افتاده در فضاهای اداری در دنیای واقعی دیده ‌می‌شوند، آبسردکنها زمانی که به درستی کار نمی‌کنند مورد توجه قرار ‌می‌گیرند. بسیاری از مشکلات آبسردکن را ‌می‌توان به سرعت و به راحتی برطرف کرد، در حالی که برخی دیگر ممکن است به کمک یک متخصص سرویس آبسردکن نیاز داشته باشند برای همین راهنمای انتخاب نمایندگی تعمیر آبسردکن را برایتان قرار دادیم. نگهداری پیشگیرانه همچنین ‌می‌تواند احتمال تعمیر و نگهداری پرهزینه یا وقت گیر را کاهش دهد. در زیر ‌می‌توانید اطلاعاتی در مورد مشکلات رایج آبسردکن، نحوه رفع آنها و نحوه انجام تعمیرات پیشگیرانه در سیستم آبسردکن بیابید.

 

مشکلات رایج آبسردکن

برخی از مشکلات آبسردکن ‌می‌تواند علائ‌می‌مشابه مشکلات دیگر ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است یک به یک مشکل را تشخیص داده و علل آن را رد کنید.

 

نشتی آبسردکن

مشکلات متعددی ‌می‌تواند باعث نشتی آبسردکن شود. در بسیاری از موارد خود آبسردکن نشتی ندارد. درعوض، سینی چکه پر است و به نظر ‌می‌رسد که آبسردکن نشتی دارد. اگر سینی چکه سرریز نیست، شیر چک مایع خنک کننده را بررسی کنید. این شیر ممکن است به مرور زمان کمی‌ باز شود و به سادگی بسته شود تا نشتی از بین برود.

 

اگر هیچ یک از این راه حل‌ها نشت مایع خنک کننده را متوقف نکرد، لوله کشی داخلی سیستم را بررسی کنید. اتصالات ممکن است به مرور زمان کارایی خود را از دست بدهند و نیاز به تعویض داشته باشند و یا ممکن است لوله‌ها آسیب ببینند و نشت کنند. اگر اتصال مهر و موم خود را از دست داده است، باید تعویض شود. قبل از تعویض اتصالات معیوب، مطمئن شوید که آبسردکن از برق جدا شده و آب از سیستم تخلیه شده است. اگر لوله‌کشی آبسردکن شما نشتی دارد، احتمالاً برای رفع مشکل به کمک یک متخصص خدمات آبسردکن نیاز دارید.

 

سرد نشدن آب آبسردکن

اگر آب داخل آبسردکن به درستی خنک نمی‌شود، به احتمال زیاد مشکل الکتریکی است. قبل از امتحان هر چیز دیگری، مطمئن شوید که ترموستات آبسردکن روی دمای دلخواه تنظیم شده است. اگر ترموستات به درستی تنظیم شده است و آب سرد نمی‌شود، با یکی از راه حل‌های زیر مشکل الکتریکی را بررسی کنید.

 

• مطمئن شوید که آبسردکن به برق وصل است، شل بودن اتصال یا قطع تصادفی سیستم یکی از دلایل ساده و رایج برق نگرفتن سیستم است.

• کلیدهای پشت آبسردکن را بررسی کنید. مطمئن شوید که آنها در موقعیت ON هستند. اگر آبسردکن دارای چراغ‌هایی است که وضعیت برق آن را نشان ‌می‌دهد، مطمئن شوید که آنها نیز روشن هستند. اگر سوئیچ‌ها روشن هستند، آنها را خاموش کرده و سیستم را از برق بکشید. حدود 30 ثانیه صبر کنید، آبسردکن را به برق بزنید و کلیدها را دوباره روشن کنید.

• برق آبسردکن را تنظیم مجدد کنید. آبسردکن را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. قبل از وصل کردن مجدد آن، یک روز کامل صبر کنید. پس از روشن کردن آبسردکن، چند ساعت بعد سیستم را بررسی کنید تا دمای آب را آزمایش کنید.

اگر هیچ یک از این راه حل‌ها مشکل را حل نکرد، احتمالاً مشکل از خود سیستم خنک کننده است. برای ارزیابی سیستم و تشخیص هرگونه مشکل در سیستم خنک کننده به یک متخصص سرویس آبسردکن نیاز دارید.

 

گرم نشدن آب آبسردکن

مانند آبسردکن‌های آب سرد، آبسردکنهای آب گرم یا آبسردکنها با قابلیت گرمایش ممکن است به دلیل مشکلات الکتریکی از کار بیفتند. راه حل‌های بالا را امتحان کنید تا مطمئن شوید که مشکل برق دلیل مشکل نیست. اگر هیچ یک از این راه حل‌ها جواب نداد، مطمئن شوید که از آبسردکن آنقدر استفاده نمی‌شود که سیستم گرمایشی نمی‌تواند کار کند. اگر مشکل برق نیست و سیستم بیش از حد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، به دنبال یک متخصص باشید تا مشکلات سیستم شما را تشخیص دهد.

 

مشکل مزه آبسردکن

اگر آب تخلیه شده از آبسردکن شما طعم، بو یا رنگ بدی دارد، یا باید فیلتر را تعویض کنید یا سیستم را تمیز کنید. در اسرع وقت تعویض شود اگر فیلتری بیش از این مدت استفاده شده باشد، نمی‌تواند آب را به درستی تصفیه کند. این منجر به ایجاد آلودگی در طعم، بو و رنگ آب ‌می‌شود.

 

یکی دیگر از دلایل ناخالص بودن آب داخل آبسردکن، تجمع آلاینده‌هاست. اگر یک آبسردکن به درستی تمیز نشود، باکتری‌ها و زباله‌ها ‌می‌توانند به مرور زمان جمع شوند و باعث ایجاد مشکلاتی در داخل سیستم شما شوند. یک آبسردکن باید حداقل هر شش ماه یا هر زمان که کارتریج فیلتر تعویض ‌می‌شود تمیز شود.

 

اگر باکتری یا سایر میکروارگانیسم‌ها در آبسردکن شما کمین کرده‌اند، نوشیدن آب می‌تواند شما را بیمار کند. سودوموناس آئروژینوزا یکی از رایج ترین باکتری‌های موجود در آبسردکنها است. اگر آبسردکن به درستی تمیز نشود، مخمر و کپک نیز ‌می‌توانند ایجاد شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تمیز کردن آبسردکن، مراحل ما را برای تمیز کردن آبسردکن در زیر بخوانید.

 

نگهداری از آبسردکن

نگهداری پیشگیرانه بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات مکرر آبسردکن شماست. مراحل زیر ‌می‌تواند به افزایش عمر آبسردکن شما و محافظت از آن در برابر آلودگی کمک کند.

 

کارتریج‌های فیلتر را به طور مرتب تعویض کنید

تعویض کارتریج فیلتر آبسردکن نه تنها برای کیفیت آب مهم است، بلکه از بروز برخی مشکلات در خود آبسردکن نیز جلوگیری ‌می‌کند. کارتریج آبسردکن باید زمانی تعویض شود که حجم آب فیلتر شده با فرکانس تعویض آن مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، کارتریج فیلتر Neo-Pure K-NPQ1 دارای حجم مصرف آب 1250 گالن است که باید فیلتراسیون موثری را برای حدود شش ماه ارائه دهد. اگر 1250 گالن آب قبل از اتمام دوره شش ماهه از فیلتر عبور کند، کارتریج باید تعویض شود. اگر ظرف شش ماه حجم آب مصرفی به مقدار لازم نرسید، کارتریج باید ظرف شش ماه تعویض شود. طعم و بوی آب را زیر نظر بگیرید تا ببینید آیا دوباره متوجه علائم هشدار دهنده مانند بوی شیمیایی یا طعم کلر شده اید یا خیر. آبسردکنها برای دفاتر بزرگتر ممکن است نیاز به تعویض مکرر داشته باشند.

 

به طور مرتب کیفیت آبسردکن را بررسی کنید

اتصالات و لوله کشی بد ‌می‌تواند به مرور زمان باعث نشتی شود. به طور مرتب کیفیت آب بندی و لوله‌ها را بررسی کنید تا از جریان روان آب اطمینان حاصل کنید. اگر متوجه شدید که اتصالات خراب است، قبل از تعویض آبسردکن، آن را از برق بکشید و آن را تخلیه کنید. تجمع گرد و غبار روی دریچه‌ها ‌می‌تواند باعث کار بیش از حد سیستم خنک کننده شود. این ‌می‌تواند طول عمر آبسردکن را به شدت کاهش دهد. اگر متوجه جمع شدن گرد و غبار در دریچه‌ها شدید، از جاروبرقی یا جاروبرقی برای تمیز کردن محل استفاده کنید.

 

آبسردکن را تمیز کنید

تمیز کردن آبسردکن خطر ورود ذرات معلق به داخل آب را کاهش ‌می‌دهد و باکتری‌های موجود را ضد عفونی ‌می‌کند. یک آبسردکن باید حداقل هر شش ماه یکبار تمیز شود. تمیز کردن آبسردکن هر بار که فیلتر را عوض ‌می‌کنید، یک راه عالی برای اطمینان از تمیز کردن منظم است.

 

نظافت آبسردکن آبسردکن

هنگام تمیز کردن آبسردکن مطمئن شوید که در طول فرآیند تمیز کردن، هیچ گونه آلودگی خارجی وارد آبسردکن نشود. برای جلوگیری از این امر، آبسردکن را فقط با آب مناسب برای نوشیدن بشویید و از محصولات پاک کننده ای استفاده کنید که برای استفاده روی سطوح در تماس با غذا بی خطر هستند. برای محافظت از پوست در برابر مواد شیمیایی پاک کننده و خنک کننده میکروب‌های بدن باید از دستکش یکبار مصرف استفاده شود. هنگام تمیز کردن قطعات پلاستیکی قابل جابجایی از پاک کننده‌های ساینده استفاده نکنید. اینها ‌می‌توانند باعث خراش و سایر آسیب‌های ساختاری به قطعات شوند.

 

1. آبسردکن را از برق بکشید. قبل از شروع تمیز کردن، اجازه دهید آبسردکن حداقل پنج دقیقه بدون برق بماند.

2. قسمت بیرونی آبسردکن را با یک پارچه گرم و صابونی تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که اتصالاتی مانند پیچ ​​ها کاملا تمیز شده اند، زیرا این قطعات بیشترین تماس را با آبسردکن دارند.

3. تمام آب باقیمانده در آبسردکن را از طریق لوله تخلیه کنید و بطری آب خالی را خارج کنید.

4. قطعات پلاستیکی (به جز اسپیگوت‌ها) را از آبسردکن خارج کنید. اینها را ‌می‌توان با آب گرم و صابون شستشو داد. برخی از قطعات ممکن است قابل شستشو در ماشین ظرفشویی باشند.

5. محلولی از ضدعفونی کننده بدون عطر و آب تصفیه شده تهیه کنید. به ازای هر گالن آب از 1 تا 3 قاشق چایخوری ضدعفونی کننده استفاده کنید.

6. مخزن را با محلول تمیز کننده پر کنید. بلافاصله چندین فنجان محلول تمیز کننده را از طریق اسپیگوت‌ها تخلیه کنید. مخزن را با محلول اضافی پر کنید.

7. اجازه دهید محلول تمیز کننده حدود پنج دقیقه بماند.

8. محلول را از طریق لوله‌ها تخلیه کنید.

9. مخزن را کاملا با آب آشامیدنی بشویید. آب شستشو را از طریق لوله‌ها تخلیه کنید.

10. اجزای پلاستیکی را دوباره جمع کنید.

11. یک بطری آب تمیز به آبسردکن اضافه کنید.

12. یک یا دو فنجان آب را از طریق اسپیگوت‌ها بشویید تا سفید کننده اضافی پاک شود.

13. آبسردکن را به برق وصل کنید.

 

نحوه تمیز کردن آبسردکن آب گرم

هرگز نباید از سفید کننده برای تمیز کردن آبسردکن آب گرم استفاده کرد. در عوض باید از آب جوش برای ضدعفونی سیستم استفاده شود.

 

1. آب را به اندازه ای بجوشانید تا مخزن پر شود.

2. قسمت بیرونی آبسردکن را با یک پارچه گرم و صابونی تمیز کنید. مطمئن شوید که پیچ‌ها کاملا تمیز شده اند، زیرا این قسمت‌ها بیشترین تماس را با آبسردکن دارند.

3. مخزن را با آب جوش پر کنید. هنگام پر کردن مخزن مراقب باشید. از پاشیدن آبی که ‌می‌تواند باعث سوختگی شود خودداری کنید.

4. فوراً یک یا دو فنجان آب جوش را از اسپیگوت‌ها بردارید. مخزن را با آب جوش پر کنید.

5. اجازه دهید آب جوش حدود سه دقیقه بماند.

6. از یک برس نرم برای تمیز کردن فضای داخلی مخزن استفاده کنید.

7. آب را از طریق لوله‌ها تخلیه کنید.

8. مخزن را با آب آشامیدنی بشویید. قبل از استفاده از آبسردکن از تخلیه کامل مخزن اطمینان حاصل کنید.

 

استفاده از سرکه برای نظافت آبسردکن

سرکه سفید مقطر را ‌می‌توان به عنوان جایگزینی برای سفید کننده هنگام تمیز کردن آبسردکن استفاده کرد، اما در از بین بردن باکتری‌ها موثر نخواهد بود. اگر ‌می‌خواهید از سرکه سفید استفاده کنید، یک قسمت سرکه را به سه قسمت آب داخل آبسردکن اضافه کنید. اگر سیستم‌ها به درستی تمیز و شسته شوند، هم سفید کننده و هم سرکه راه حل‌های موثری برای تمیز کردن آبسردکن شما هستند. برای نظافت تخصصی تر با استفاده از کیت‌های ضدعفونی کننده آبسردکن درخواست سرویس آبسردکن خود را از متخصصان این زمینه کنید.

بهترین نمایندگی تعمیر آبسردکن

تاریخ ارسال : 1402/01/13

ما برای وقت شما ارزش قائل هستیم، بنابراین در این مقاله 9 دلیل برای انتخاب بهترین خدمات دهنده تعمیرات آبسردکن در بین هزاران مرکز تعمیرات را به شما معرفی می کنیم.

شرکت‌های معتبر خدمات قابل اعتماد و پشتیبانی مداوم را ارائه می دهند. همچنین به شما و اطرافیانتان کمک می کند تا سال ها از  آبسردکن خود استفاده کنید. اگر هنوز در مورد ارائه دهنده خدمات تعمیر آبسردکن خود نگران هستید، در اینجا چند نکته قوی وجود دارد که به شما و کارفرمایتان اطمینان بیشتری می دهد.

تعمیر ابسردکن


1. تعمیر آبسردکن در محل


برای دریافت خدمات تعمیر انواع آبسردکن می توانید شرح مختصری از ایرادات و ایرادات آبسردکن در منزل، محل کار، اداری، مراکز تجاری، مراکز درمانی و بهداشتی را در اختیار کارشناسان ما قرار دهید. پس از ثبت درخواست تعمیر آبسردکن در محل، سریع ترین و متخصص ترین واحد تعمیرات بدون معطلی از طرف ما اعزام می شود. علاوه بر این متخصصین شرکت ما از عیب یابی و تعمیر آبسردکن شما بسیار خرسند هستند.

 

2. گارانتی خدمات تعمیر آبسردکن


گارانتی و گارانتی که پس از تعمیر آبسردکن به مشتریان ارائه می شود. شامل مواردی از قبیل: تعویض قطعه معیوب آبسردکن، تعمیر انواع برد الکترونیکی آبسردکن، تعویض قطعات مصرفی تا خرابی و خرابی انواع مدل آبسردکن پس از تعمیر توسط ما می باشد. گارانتی بلند مدت برای تضمین کیفیت خدمات تعمیر و خدماتی است که توسط اکثر شرکت های معتبر به مشتریان ارائه می شود.

 

3. مقرون به صرفه تعمیر آبسردکن


نگران هزینه نباشید، کارشناسان قبل از ارسال واحد تعمیر، هزینه های سرویس آبسردکن را برای شما توضیح می دهند. قیمت نهایی ممکن است پس از توافق و بررسی عیوب آبسردکن توسط تعمیرکار کمی متفاوت باشد. با تعمیرات درجه یک تعمیر آبسردکن خود توسط کارشناسان ما از هزینه های گزاف بعدی جلوگیری کنید. همچنین هزینه های سرسام آور سرویس آبسردکن را فراموش کنید زیرا ما همیشه سعی می کنیم سرویس آبسردکن شما را با قیمتی مناسب و کیفیتی بی رقیب ارائه دهیم.

 

4. مشاوره رایگان 


آیا ساعت ها منتظر خدمات تعمیر پشت خطوط تلفن بوده اید؟ آیا درخواست شما برای تعمیر آبسردکن ناموفق بود؟ شرکت ما خطوط تلفن هوشمند بسیاری را برای تماس شما مشتریان عزیز فراهم کرده است تا به راحتی از چندین مشاوره رایگان تعمیر آبسردکن بهره مند شوید. همچنین علاوه بر مشاوره رایگان در مورد تعمیر آبسردکن، نکات کلی نگهداری را نیز در قسمت مقالات این سایت قرار داده ایم.

 

5. تعمیر آبسردکن در کمترین زمان


تجربه ما در خدمات آبسردکن و سایر خدمات آبسردکن باعث شده تا بتوانیم آبسردکن صحیح و سالم را در کمترین زمان ممکن به شما تحویل دهیم. هماهنگی سریع جهت ارسال واحد تعمیرات جهت حمل سریع آبسردکن به تعمیرگاه و تجربه یک سرویس خوب برای شما در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. تعمیر  آبسردکن در سریع ترین زمان منافاتی با کیفیت بالای خدمات ما ندارد. علاوه بر این، می توانید زمان فرآیند تعمیر آبسردکن را سفارشی کنید.

 

6. تعمیرکار حرفه ای


تعمیرکار و سرویسکار خوب و معمولی نداریم زیرا برای انجام کلیه خدمات آبسردکن برای مشتریان از تعمیرکاران و متخصصان حرفه ای، عالی و با تجربه استفاده می کنیم. ما سعی می کنیم دانش خود را در زمینه سرویس آبسردکن دائما به روز کنیم. با وجود رضایت بسیاری از مشتریان، ما همواره خدمات خود را برای رفع انواع مشکلات آبسردکن با بهترین کیفیت ارتقاء می دهیم.

 

7. تست طعم آبسردکن


اولین تعمیرات آبسردکن در تهران و ایران که تست های سخت و هزاران تست دیگر را روی آب انجام می دهند. کار آنها باعث شد این مقاله وبلاگ را به مرکز تعمیرات آبسردکن اختصاص دهم. چون احساس می کنم همه باید بهترین ها را به هم معرفی کنیم.

 

8. تست عمر دستگاه


تست HALT همه اجزای جدید آبسردکن از طریق تست چرخه عمر با سرعت بالا (HALT) قرار می‌گیرند، تکنیکی که برای کشف سریع پیوندهای ضعیف بالقوه در یک محصول استفاده می‌شود.

 

9. خدمات عیب یابی رایگان 


بهترین زمان برای عیب یابی آبسردکن قبل و نزدیک به تاریخ انقضای گارانتی و گارانتی تعمیر محصول می باشد. فقط با تماس رایگان یا پرداخت هزینه رفت و برگشت کارشناس می توانید از پرداخت هزینه های بیشتر جلوگیری کنید. لازم به ذکر است این سرویس رایگان آبسردکن به صورت موقت و فقط برای مشترکین مشمول گارانتی شرکت تعمیرات آبسردکن قابل استفاده می باشد.

جلوگیری از خرابی آبسردکن‌ها بسیار مهمتر از تعمیر آنهاست. به مشتریان خود پیشنهاد می کنیم که به طور مرتب آبسردکن مستعمل خود را سرویس کنند تا با انتخاب زمان مناسب، عیب یابی و رفع عیوب آبسردکن در مدت زمان کوتاهی انجام شود.


صفحه 2 از 2

سرویس آبسردکن

همه چی درباره ی سرویس آبسردکن

تعمیرکار آبسردکن آبسردکن

نویسنده

9

مقاله

1402/01/07

تاریخ ایجاد